02 January, 2009

مش منكوبين... على فلسطين الشباب

مُدخلة خبيزة (كل عام ونحن منكوبين) حلَت ضيفاً على العدد الأخير من مجلة (فلسطين الشباب)، مع رؤية جديدة لعنوانها لتصبح "مش" منكوبين. توقيتاً جيداً لنستعيد قرائتها في ظل هذه الأحداث. شُكر لطارق حمدان، رئيس تحرير المجلة

"فلسطين الشباب" هي مساحة مفتوحة لكل الشباب الفلسطيني سواء أكانوا في داخل فلسطين التاريخية المحتلة، أو في الشتات، مهمتها، أن تحتضن إبداعات الشباب في جميع الحقول. بالإضافة إلى كونها مساحة مفتوحة لكل الشباب الفلسطيني، ليتكلموا عن أنفسهم وقضاياهم ويعبروا عن آرائهم بكل حرية. هي ليست مجلة للكتابة المحترفة فقط، رغم وجود الكتابة المحترفة دوما على صفحاتها، وليست مجلة أدبية فقط، رغم توفر الأدب فيها، بل مجلة لمن يريد من الشباب أن يعرض تجربته، أو أن يقدم رؤيته على هذه الصفحات. إنها لسان من يريد من الشباب أن ينطق بواسطتها. وقسم التحرير في المجلة يعد بأن يعمل على كل مادة حتى تصل إلى القارئ بالشكل المناسب. رابط المجلة على فيس بوك

3 comments:

Anonymous said...

bravo 3ala afkarak ya muhammed.. bravo

Yousef Kawar said...

The graphic is wow .. keep it up MY FRIEND :)

Trariku-san said...

Admirable words from a true Palestinians to remind us of our distressful reality. What a shame to have such a history as Arab’s specially after what I so today at one of Aramexs offices where I was going to give same donations and I so a bunch of what I think are college students that where there from the likes of it just to skip class and “hookup”.
Seeing them as they where mumbling about pure garbage and acting like they care about Gaza or the Palestrina people when they actually don’t mead me sick to my stomach at what a useless and mindless “next generation” we have. It’s like having a box of rotten apples and only one apple is barley good.
What a waste of youth for a generation that can’t even differ between what’s right and wrong, and what’s appropriate and what’s not. How can we have a “FREE Palestine” when they are not even honest to themselves. Their minds occupied with the most trivial of things that’s if they even have minds to begin with.
I hope that this isn’t a phenomenon that’s spreading all across the region and that it was a specific case that I just happened to see, but I doubt it.